انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام در این مقاله به آموزش انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت می پردازیم. توجه به نکات ثبت دامنه جدید برای سئو به شما کمک خواهد کرد بتوانید اولین مرحله در بهینه سازی و سئو وبسایت خود را محکم بردارید. با توجه به نکات زیر، بهترین دامنه را از لحاظ سئو، برای وبسایت خود انتخاب کنید.

آموزش انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

موقعی که شما شروع به بهینه سازی وبسایت می کنید، بهتر است تا جایی که می توانید از اول اصول سئو را بروی وبسایت اعمال کنید. یکی از اولین کارها که اهمیت زیادی دارد، انتخاب نام مناسب برای دامنه است. همانطور که در دنیا، انتخاب نام برای فرزند اهمیت زیادی دارد و در آینده روی شخصیت آن فرد تاثیر می گذارد، دامنه هم تاثیر بالایی روی برندینگ، دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو دارد. خیلیها می پرسند که آیا دامنه فارسی برای سئو خوب است؟ این سوال را باید از نظرهای مختلفی پاسخ داد و نمی توان صد درصد گفت بله یا خیر.

انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایتانتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

انتخاب نام دامنه مناسب با استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه

طبق آخرین گفته‌های گوگل استفاده از کلمه کلیدی در انتخاب نام دامنه دیگر مانند گذشته در سئو وبسایت تاثیر گذار نیست. ولی پیشنهاد می‌کنم تا جای ممکن سعی کنید تا از نام دامنه‌ای استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار شما باشد.

انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایتانتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

ولی این کلمه کلیدی نباید به گونه‌ای باشد که در همه ی وبسایت‌های مرتبط از ان استفاده شده است، بلکه باید از کلمه کلیدی خاص خود که قصد دارید در آن اقدام به کسب رتبه در موتورهای جستجو کنید استفاده شود.

همین حالا ببینید:  جستجوی سریع مطالب در وردپرس

به تاریخ انقضا دامنه خود توجه کنید

خیلی از کاربران زمان خرید دامنه آن را برای یک سال خریداری می‌کنند و زمان تمدید دامنه نیز معمولا در روزهای پایانی بین ۱ هفته تا نهایتا ۱۰ روز اقدام به تمدید آن برای یک سال دیگر می‌کنند. ولی باید بدانید که گوگل به دامنه‌هایی که مدت زمان کمی به تاریخ انقضای آنها باقی مانده اهمیت می‌دهد.

انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایتانتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که دامنه شما توسط موتورهای جستجو بررسی می‌شود و اگر زمان انقضای دامنه در مدت کمی باشد اهمیت کمتری به ان داده خواهد شد.

بعد اگر دامنه خود را برای یک سال ثبت شده است قبل از ادامه دادن به ادامه مقاله نسبت به تمدید آن حداقل برای ۳ سال متوالی اقدام کنید. همچنین زمان تمدید دامنه را به روزهای پایانی آن موکول نکنید، هر چه تاریخ انقضای دامنه شما بیشتر باشد دامنه شما محبوبیت بیشتری خواهد داشت.

استفاده از کلمه کلیدی در ساب دامین

با توجه به توضیحات اخیر گوگل چند سالی است که هر ساب‌دامنه که بر روی هر دامین راه‌اندازی می‌شود در واقع یک وبسایت مجزا خواهد بود. این تغییر درست موقعی صورت گرفت که سرویس‌های وبلاگ‌دهی روز به روز پیشرفت کرده و وبلاگ‌های متنوعی در آنها راه اندازی شد.

انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایتانتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

پس اگر در وبسایت خود اقدام به ساخت لندینگ‌پیج، بخش جدایی از سایت برای موضوع دیگر و.. می‌کنید سعی کنید ساب دامین ساخته شده شامل کلمه کلیدی اختصاصی شما باشد.

همین حالا ببینید:  شخصی سازی و بالا بردن سطح امنیت در وردپرس

بررسی تاریخچه دامنه قبل از ثبت

همواره وب‌سایت‌های متعددی در حال راه‌اندازی می‌باشند که بیشتر آنها به یکسال نرسیده شکست خورده و به طور کلی فعالیت خود را متوقف می‌کنند و دامنه را به طور کلی رها می‌کنند و یا اینکه به دلیل جریمه شدن توسط موتورهای جستجو سایت انها پنالتی شده و دیگر هرچه محتوای مفید، لینک‌سازی و رعایت کلیه نکات سئو را رعایت کنند محبوبیتی در موتورهای جستجو نخواهند داشت.

انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایتانتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

بنابراین قبل از ثبت و خرید دامنه حتما توسط وبسایت‌هایی نظیر archive.org/web دامنه‌ای که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید که آیا فعالیتی داشته‌اند یا خیر و اگر پاسخ مثبت است بررسی کنید که دامنه پنالتی نشده باشد.

استفاده از دامنه‌های داخلی

از انجایی که هر زبان و قومیتی در گوگل اقدام به جستجو بر اساس زبان خود می‌کند بنابراین نمایش نتایجی که با دامنه ملی آن زبان یکی می‌باشد در اولویت بالاتری قرار دارد. به عنوان مثال برای زبان فارسی وقتی اقدام به جستجو می‌کنید دامنه‌هایی که تحت ثبت IR. می‌باشند در مقایسه با دامنه‌های بین‌المللی در اولویت بالاتری از نتایج قرار دارند.

انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایتانتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت

فعالیت عمومی داشته باشید

اکثر از صاحبان کسب و کار برای ناشناخته ماندن از ابزار شخصی سازی هویز دامنه استفاده می‌کنند و امکان نمایش هویز دامنه به عموم را قفل می‌کنند اما اگر شما نیز چنین تفکری دارید باید بدانید که سخت در اشتباهید!

با پیشرفت هوش مصنوعی گوگل و سایر موتورهای جستجو هویز دامنه و اطلاعات مربوط به آن برای شناختن مالک بررسی می‌شوند. پس اگر قبلا دامنه‌ای داشتید که توسط گوگل پنالتی شده هنگام ثبت دامنه از نام و مشخصات دیگر و یا نام و مشخصات دوستان مورد اعتماد خود برای ثبت دامنه استفاده کنید.

همین حالا ببینید:  حذف تمام تصاویر شاخص مطالب وردپرس

 تاثیر مستقیم عمر دامنه در رتبه سایت

همواره در مقالات مختلفی گفته شده است که تاثیر قدمت دامنه در سئو وبسایت حائز اهمیت است. اما اشتباهی که بیشتر کاربران می‌کنند این است که گمام می‌برند دامنه‌ای که ۱۰ سال از ثبت آن می‌گذرد و وبسایتی بر روی آن راه‌اندازی نشده این ویژگی را داراست پس اقدام به خریداری آن می‌کنند.

منظور از عمر دامنه این است که وقتی توسط شما ثبت می‌شود و برای چند سال پیاپی بر روی ان فعالیت می‌کنید به مرور ایندکس مطالب شما در موتورهای جستجو، در مقایسه با وبسایتی که به تازگی با همان موضوع و محوریت سایت شما راه‌اندازی شده است سریعتر رخ خواهد داد.

بنابراین پس از راه‌اندازی وبسایت خود تمرکز خود را برای تولید محتوای بهینه بگذارید، به مرور زمان که فعالیت شما ادامه دارد دامنه شما زد موتورهای جستجو محبوبیت خود را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط:

سئو و بهینه سازی وردپرس با افزونه All In One Seo Pack

ریدایرکت تصاویر وردپرس به پست اصلی برای افزایش سئو

معرفی ابزارهای بررسی لینک های شکسته

افزونه افزایش سرعت وردپرس

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وردپرسافزونه تجاری وردپرسقالب وردپرس

پشتیبان وردپرس

 


 





:: برچسب‌ها: انتخاب نام دامنه مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: